close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

'מקדונלד'ס' מצטרפת לחרם על העיר אריאל

מערכת שורשיח תמוז, תשעג26/06/2013

העיתון 'כלכליסט' מדווח היום (ד) כי חברת המזון 'מקדונלדס' מצטרפת לחרם על העיר אריאל.

העיר אריאל
צילום: ויקפדיה
העיתון כלכליסט מדווח היום (ד) כי חברת 'מקדונלדס מצטרפת לחרם על העיר אריאל. על פי הדיווח עמרי פדן, הזכיין הישראלי של 'מקדנולד'ס', הוא העומד מאחורי הסירוב בהיותו ממקימי תנועת השמאל הקיצוני 'שלום עכשיו'.

העיתון מדווח כי במקדונלדס הגיבו לדברים ואישרו כי אכן אין בכוונתם

להיכנס לקניון, ומסרו כי הימנעותם מפעילות מעבר לקו הירוק "תמיד הייתה המדיניות של הרשת". בתגובה חברי הכנסת יוני שטבו, ואיילת שקד (הבית היהודי) קוראים להחרים את רשת המזון מקדונלדס.

רמי לוי, איש ליכוד הנחשב למקורב לראש הממשלה בנימין נתניהו, לא התייחס באופן ספציפי לחברות שמסרבות להיכנס לקניון אולם לדבריו, הימנעות מפתיחה של חנויות מעבר לקו הירוק פוגעת גם באוכלוסייה הערבית באזור. "אני לא מקבל את זה שמכניסים שיקולים פוליטיים לתוך עולם העסקים. כל עוד מדובר בעסק שפועל בתוך גבולות מדינת ישראל, כפי שהם מוגדרים כיום, אין סיבה להחרים אזור או אוכלוסייה על רקע פוליטי. הקניון באריאל צפוי להעסיק עובדים ערבים ויהודים מהאזור ולהעניק שירות לכל אותן אוכלוסיות. החרם הזה מיותר ופוגע באותה אוכלוסייה ערבית שעליה כביכול אותם גורמים מבקשים להגן".

עמותת הימין 'צעד ימינה', פרסמה היום סטטוס הקורא לעם ישראל להחרים את מקדונלדס: "הזכיין הישראלי אשר מחזיק במקדונלדס ישראל החליט להחרים את אזרחי ישראל המתגוררים באיו"ש ( או כפי שאמר - "מעבר לקו הירוק").

אז מה עושים?
1. מפסיקים לקנות ברשתות מקדונלדס הישראלית. 2. אם אתם דוברי אנגלית תעבירו מכתב מכובד וראוי למקדונלדס העולמית בה אתם צריכים להסביר את יחס הרשת אשר מסרבת שירות לאזרחים על רקע מוצאם האתני.
3. לפנות למחוקקים ולהסביר להם שהכוח בידיים שלהם! רשת מקדונלדס בישראל איננה מנוהלת ע"י מקדונלדס העולמית וכך היא מחליטה על דעת עצמה היכן היא פותחת סניפים. מכיוון שההחלטה שייכת להנהלה הישראלית יש מקום לכנסת ישראל לפעול בנושא" כתבו בדף הפייסבוק של העמותה.

 

הוסף תגובה
העיר אריאל
צילום: ויקפדיה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה